|
MILAN DOLÁK
Soutěžní jezdec ASK Stavby Praha. Vedle rallye se zúčastňuje s úspěchem i rallyekrosu. Během svojí kariéry vystřídal vozy Wartburg 353, VAZ 21011 MTX, Lada 2105 MTX, Škoda 130 LR a Ford Escort XR3i.
V roce 1983 startoval při Rallye Šumava na Wartburgu, ale pak přesedlal na vozy Lada. Obsadil třetí místo ve třídě A2-1600 na Rallye Škoda. V sezóně 1984 po přechodu na modernější Ladu 2105 byl absolutně čtvrtý na Šumavě a ve třídě mu to vyneslo druhé místo. Další přestup - tentokrát na škodovku skupiny B - absolvoval před sezónou 1985. V domácím mistrovství třídy B-1600 postoupil ze sedmého na čtvrté místo, absolutně byl naopak sedmý - zajel čtvrté místo v Rallye Teplice a páté v Příbrami. Se spolujezdcem Václavem Hadrávkem se mu velmi dařilo v NDR - po 441 km a patnácti rychlostních zkouškách vyhráli dvanáctý ročník Rallye Sachsenring a přidali triumf z Rallye Wartburg, kde zvítězili před Janem Trajboldem.
Pro sezńu 1986 byl Dolák nominován do reprezentačního týmu PMP. V Rajdu Polském odpadl, v rumunské Rallye Sibiu-Dunaj byl sedmý, na zlatých pískách devatenáctý (24. v ME), patnáctý v maďarské Mogürt-Salgó rallye i v Rallye Sojuz. V PMP celkově skončil třiadvacátý se Škodou 130 LR. Se spolujezdcem Palivcem zopakoval vítězství v Rallye Wartburg.
S novou stotřicítkou vyrazil na tratě rallyekrosů - například v Sedlčanech byl druhý ve svojí kategorii i ve společném finále, v Římově obě hodnocení vyhrál. Pro rok 1987 v souladu s novými předpisy přesedlal na Forda skupiny A - debutoval s ním na Šumavě. V Poháru Alpe-Adria startoval na Škodě 130 LR.
(Motoristická současnost 5/1988)
|
|
Milan Dolák při technické přejímce na XIII. Barum rallye 1983.
Nakonec ale nedojel ani do 1.RZ ...
|
Talentovaný jezdec ASK Stavby Praha Milan Dolák jel Rallye Příbram tak razantně, že mu při skoku na rychlostní zkoušce vypadl z Wartburga motor...
(SM 25/83) |
|
|