Rallye 1000 jezer nebo též Rallye 1000 skoků je pověstná právě těmi skoky. Nesčetný počet horizontů dává zabrat všem - jezdcům i vozům. Vše se odehrává na šotolině na cestách vedoucích nekonečnými lesy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Několik zpráviček z tisku nás přesvědčí o opravdu úspěšném počínání posádek a jejich vozů. Zeleně uvádím jiné zdroje. Jak je názorně vidět, psalo se opravdu jen o velmi malém počtu výsledků. Finský trh byl známým a poměrně významným odbytištěm Wartburgů. Nezbývá než si opět povzdechnout, proč komunikační a mediální technika nemohla být na dnešní úrovni už v 80. letech.
Günter Gries - Harald Würfel obsadili v roce 1970 na pozdější Rallye 1000 jezer celkové 29. místo. (Fotografie převzata z http://ralli.verkkonen.net/kuvat) Peter Hommel - Günter Bork obsadili v roce 1972 ve třídě 2. místo. Zde jsou na skoku, kde finští fanoušci měří délku skoku. V roce 1974 obsadila posádka Horst Niebergall - Bernd Malsch ve své třídě 3.místo. V roce 1978 obsadila posádka Heimbürger-Weitz 49. místo. Současně jde také o rok, na kterém byly pořizovány záběry do tohoto filmu. (Fotografie převzata z www.wartburgcars.de) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A nyní výběr článků, které se zmiňují o účasti Wartburgů na Rallye 1000 jezer. Všechny články s tématikou Wartburg a soutěže najdete na stránce Rallye. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rallye 1000 jezer (1980) Posádka bratří Krügelových se umístila s vozem Wartburg 353 W ve skupině A2 na druhém místě. (z informací o Klausi-Dieteru Krügelovi z roku 1980)
Rallye 1000 jezer (1981) Vatanenových 1000 jezer Ari Vatanen se spolujezdcem Davidem Richardsem na Fordu Escort RS 1800 zvítězili v 31. ročníku Rallye 1000 jezer, sedmém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích značek a deváté části seriálu mistrovství světa jezdců. ... Na startu nechyběly ani posádky tradičních účastníků Rallye 1000 jezer na vozech Lada, Wartburg, Trabant a Polonez. Fotografie převzata z www.wartburgcars.de (SM 37/81)
SVĚTOVÉ RALLYE Tovovární tým automobilky VEB Automobilwerk Eisenach z NDR se již mnoho let pravidelně zúčastňuje vybraných soutěží ME jezdců i MS značek soutěžních vozů. Patří k nim také náročné Rallye Acropolis v Řecku a finská Rallye 1000 jezer. V obou těchto soutěžích loni Wartburgy 353 WR zvítězily ve třídě sériových upravených vozů do 1150 cm3, v Acropolis i do 1300 cm3, zejména zásluhou posádky Heimbürger-Weitz. (SM 3/84)
Tradice naruby (Rallye 1000 jezer 1987) ... Hojně byly zastoupeny automobilové značky socialistických zemí. Přihlášeno bylo 24 aut 4 značek - 6 škodovek, 10 lad, 5 wartburgů (dva s finskou posádkou) a 3 trabanty. První škodovka se v početné konkurenci umístila 25. druhá 27. Před nimi skončily 4 lady, nejlepší z nich 16. známý Tumaljavičus. Nejlepší z wartburgů dojel 39. z trabantů 50. ... (Ze 166 vozů dojelo 66. Trať měřila 1700 km, měla 51 erzet o délce 494 km). -pad-
(Motoristická současnost 12/1987) Naruby (Rallye 1000 jezer 1989) ... Na startu byly také škodovky - tři Favority 136 L, dvě Š 130 L (finská a britská soukromá) - a dále sedm vozů Lada Samara, tři Lady 2105, tři Trabanty P800 RS a dva Wartburgy 353 W (s finskými posádkami). ... -pad-
(Motoristická současnost 11/1989) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ Rallye Monte Carlo ] | Rallye Acropolis ] | R.A.C. Rally ] [ Rallye ] | [ Na hlavní Wartburg-stránku ] [ Testy ] | [ Technika ] | [ Foto & Video ] | [ Na cestách ] | [ Historie ] | [ Technika jízdy ] | [ Pohlednice ] | [ Srovnání W 353 a Š 120 ] | [ Zajímavosti ] [ Mapa serveru ] | [ Vyhledej ] | [ Odkazy ] |