Hommel-Bork, 1972






Rallye 1000 jezer nebo též Rallye 1000 skoků je pověstná právě těmi skoky. Nesčetný počet horizontů dává zabrat všem - jezdcům i vozům. Vše se odehrává na šotolině na cestách vedoucích nekonečnými lesy.

Několik zpráviček z tisku nás přesvědčí o opravdu úspěšném počínání posádek a jejich vozů. Zeleně uvádím jiné zdroje. Jak je názorně vidět, psalo se opravdu jen o velmi malém počtu výsledků. Finský trh byl známým a poměrně významným odbytištěm Wartburgů. Nezbývá než si opět povzdechnout, proč komunikační a mediální technika nemohla být na dnešní úrovni už v 80. letech.

WARTBURG v Rallye 1000 jezer
1970Ještě jako "Jyväskylän Suurajot" (Grande Course de Jyväskylä)
Günter Gries - Harald Würfel 29. místo (4. ve třídě),
Egon Culmbacher - Bernd Malsch 30. místo (5. ve třídě),
Klaus Knorn - Lassi Jansson 34. místo,
Peter Hommel - Günter Bork 36. místo (5. ve třídě)
z nejméně 53 dokončivších
1971Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
1972Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
1973Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
1974Tři tovární Wartburgy odstoupily; podle jiného zdroje Niebergall-Malsch obsadili 3.místo ve třídě
197545. Nibergall (sk.2), 56. Culmbacher (sk.1)
197630. Niebergall (sk.2), 33. Härtwich, 38. Seltmann (oba sk.1)
197729. Nibergall (sk.2), 36. Seltmann (sk.1)
197849. Heimbürger (sk.2), 52. Heitzmann, 53. Härtwich (oba sk.1)
1979K.-D. Krügel - W. Krügel dojeli s vozy sk.1 na 63. místě, Heitzmann-Fromman na 68. ze 74;
odpadli Heimbürger a Heitzmann (teda oba nasazené vozy sk.2)
1980Podle jednoho zdroje: 54. Heimbürger (sk.2), 60. Krügelové, 61. Heitzmann (oba sk.1), 62. Härtwich (sk.2);
Podle druhého zdroje: Posádka Krügel - Krügel obsadila ve třídě A2/1150 cm³ 2. místo
198153. Heimbürger (sk.2), 58. Heitzmann (sk.1);
odpadli Krügelové (sk.2) a Härtwich (sk.1)
198244. Heimbürger, 50. W.Krügel (oba sk.2), 56. K.-D.Krügel (sk.1)
198361. Heimbürger (sk.2), 66. W.Krügel (sk.1), 68. Fink (sk.2)
1. místo v A2/1150 cm³
198458. Virtanen, 61. W.Krügel, 62. Fink, 65. K.-D.Krügel
198554. Virtanen, 64. W.Krügel, 76. Fink;
odpadl Heimbürger
1986Wolfgang Krügel - Dieter Schenk dojeli na 56. místě, Hakanen na 73. a Kortesuo na 77. z 81;
odpadl K.-D.Krügel
1987K.-D.Krügel skončil celkově 39.;
odpadli W.Krügel, Virtanen, Salonen, Soininen
198854. Virtanen, 55. W.Krügel, 57. K.-D.Krügel, 71. Sirén;
odpadl Soininen
1989účast dvou finských posádek, Virtanen-Sartio 47. celkově z 69 v cíli a 1. ve třídě
199066. Virtanen (W1.3), 74. Saastamoinen, 76. K.-D.Krügel (W1.3), 83. Voigt (W1.3)
199257. Saastamoinen
199353. Saastamoinen;
odstoupila posádka Jan Franke-Rene Lindner

G. Gries na Rallye 1000 jezer 1970
Günter Gries - Harald Würfel obsadili v roce 1970 na pozdější Rallye 1000 jezer celkové 29. místo.
(Fotografie převzata z http://ralli.verkkonen.net/kuvat)
Hommel-Bork v roce 1972
Peter Hommel - Günter Bork obsadili v roce 1972 ve třídě 2. místo.
Zde jsou na skoku, kde finští fanoušci měří délku skoku.

Niebergall-Malsch na Rallye 1000 jezer 1974
V roce 1974 obsadila posádka Horst Niebergall - Bernd Malsch ve své třídě 3.místo.
Heimbürger na Rallye 1000 jezer 1978
V roce 1978 obsadila posádka Heimbürger-Weitz 49. místo.
Současně jde také o rok, na kterém byly pořizovány záběry do tohoto filmu.
(Fotografie převzata z www.wartburgcars.de)


A nyní výběr článků, které se zmiňují o účasti Wartburgů na Rallye 1000 jezer. Všechny články s tématikou Wartburg a soutěže najdete na stránce Rallye.



Rallye 1000 jezer (1980)
Posádka bratří Krügelových se umístila s vozem Wartburg 353 W ve skupině A2 na druhém místě.
(z informací o Klausi-Dieteru Krügelovi z roku 1980)

Rallye 1000 jezer (1981)
Vatanenových 1000 jezer
Ari Vatanen se spolujezdcem Davidem Richardsem na Fordu Escort RS 1800 zvítězili v 31. ročníku Rallye 1000 jezer, sedmém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích značek a deváté části seriálu mistrovství světa jezdců.
...
Na startu nechyběly ani posádky tradičních účastníků Rallye 1000 jezer na vozech Lada, Wartburg, Trabant a Polonez.
Heimbürger na rallye 1000 jezer 1982
Fotografie převzata z www.wartburgcars.de
(SM 37/81)

SVĚTOVÉ RALLYE
Tovovární tým automobilky VEB Automobilwerk Eisenach z NDR se již mnoho let pravidelně zúčastňuje vybraných soutěží ME jezdců i MS značek soutěžních vozů. Patří k nim také náročné Rallye Acropolis v Řecku a finská Rallye 1000 jezer. V obou těchto soutěžích loni Wartburgy 353 WR zvítězily ve třídě sériových upravených vozů do 1150 cm3, v Acropolis i do 1300 cm3, zejména zásluhou posádky Heimbürger-Weitz.
Heimbürger-Weitz
(SM 3/84)

Tradice naruby
(Rallye 1000 jezer 1987)
...
Hojně byly zastoupeny automobilové značky socialistických zemí. Přihlášeno bylo 24 aut 4 značek - 6 škodovek, 10 lad, 5 wartburgů (dva s finskou posádkou) a 3 trabanty. První škodovka se v početné konkurenci umístila 25. druhá 27. Před nimi skončily 4 lady, nejlepší z nich 16. známý Tumaljavičus. Nejlepší z wartburgů dojel 39. z trabantů 50.
...
(Ze 166 vozů dojelo 66. Trať měřila 1700 km, měla 51 erzet o délce 494 km).
-pad-
(Motoristická současnost 12/1987)

Naruby
(Rallye 1000 jezer 1989)
...
Na startu byly také škodovky - tři Favority 136 L, dvě Š 130 L (finská a britská soukromá) - a dále sedm vozů Lada Samara, tři Lady 2105, tři Trabanty P800 RS a dva Wartburgy 353 W (s finskými posádkami).
...
-pad-
(Motoristická současnost 11/1989)




[ Rallye Monte Carlo ]  |  Rallye Acropolis ]  |  R.A.C. Rally ]

[ Rallye ]  |  [ Na hlavní Wartburg-stránku ]

[ Testy ]  |  [ Technika ]  |   [ Foto & Video ]  |  [ Na cestách ]  |  [ Historie ]  |  [ Technika jízdy ]  |  [ Pohlednice ]  |  [ Srovnání W 353 a Š 120 ]  |  [ Zajímavosti ]

[ Mapa serveru ]  |  [ Vyhledej ]  |  [ Odkazy ]