Heimbürger-Weitz na rally Acropolis 1983
Řecká Rallye Acropolis se jezdí od roku 1953. Nevím, kdy přesně získala svůj přívlastek "evropská Safari" (Rallye Safari se jezdí rovněž od roku 1953), honosí se jím ale již minimálně od počátku 80.let. A není divu. Trať měřila vždy kolem 2500 km a vede výhradně po prašných a kamenitých cestách řeckého venkova. Ani kousek asfaltu, jen rozbité cesty ve sluncem spálené krajině. Kvůli mračnům prachu za automobily je běžný rozestup mezi posádkami zvětšen z jedné minuty na dvě. Není výjimkou dostat dva defekty pneumatiky na jedné rychlostní zkoušce. Ty měřily dohromady zhruba 800 km a nejdelší z nich mají až 40 km. K tomu se přidávají "našponované" časy pro přejezdy mezi zkouškami, kdy není mnoho času na opravy pošramocených vozů a hlavně teploty přes 40 °C, které ve vozech způsobují až vražedných 80 °C!
V tomto prostředí se jezdci pohybují tři dny.
V roce 1979 se stalo, že cíl uvidělo jen 20 posádek ze 155 ...

Myslím, že tato stručná charakteristika nenechá nikoho na pochybách, že dojet do cíle takové soutěže je opravdu důkazem kvality vozu, jezdce a celého týmu. V letech, kdy zde jezdily i Wartburgy, soutěž pravidelně dokončovala čtvrtina startujících vozů.
V roce 2001 Freddy Loix prohlásil: "To už není to staré známé Řecko! Cesty jsou v mnohem lepším stavu a jsou tak rychlejší, než tomu bylo v letech minulých." No vidíte. A tolik ulomených kol a proražených van jako tady jsem v žádné reportáži z jiné rallye toho roku neviděl.
Úspěch v tak náročném závodě ale právě není jen otázkou počtu koní v motoru, ale hlavně jezdecké rozvahy a zkušeností. A protože německý tým zde opravdu startoval mnohokrát, určitě věděli velice dobře, jakou zvolit taktiku.
Pokud by Vám snad nesedělo číslování ročníků této rally s rokem, v němž se jela, pak nezapomeňte na to, že v roce 1974 se Rally Acropolis nejela z důvodu ropné krize.

Podtrženo, sečteno - zprávy o účasti Wartburgů v Rallye Akropolis, uveřejněné v našem motoristickém tisku a jiné zdroje, hovoří takto:

WARTBURG na Rallye Acropolis
1975Odpadli: Niebergall, Culmbacher, Weitz
1976Niebergall 10. místo absolutně, 1. místo ve třídě
a 1 bod do mistrovství světa, 16. Culmbacher 25. Seltmann (oba sk.1);
odpadl Härtwich
197722. Heimbürger, 24. Seltmann
19782 vozy - "úspěšně absolvovaná rallye",
2. místo mezi továrními týmy;
22. Heimbürger (třetí v 2/1300), 33. Härtwich, 36. Heitzmann, 37. Heischner
1979tovární tým se zúčastnil
16. Heimbürger
1980tovární tým se zúčastnil
1981tovární tým se zúčastnil
198214. místo absolutně
a 1. místo ve třídě
19831. a 2. místo ve třídě do 1300 cm³,
1. místo ve třídě do 1150 cm³ a 26., 28. a 33. místo celkově;
3. místo mezi národními týmy
1985tovární tým se zúčastnil;
32. W.Krügel
19863. místo ve třídě A5 a 29. místo celkově pro W.Krügela, 31. místo pro Heimbürgera;
odpadl Fink
19871. a 2. místo ve třídě do 1300 cm³
a jediný tovární tým v cíli;
26. W.Krügel, 27. K.-D.Krügel; odpadl Bruchmann
198830. W.Krügel (26. Kvaizar se Š130L);
odpadli K.-D.Krügel, Bruchmann
1989tovární tým se zúčastnil
27. Arvanitis, 30. W.Krügel;
odpadl K.-D.Krügel

K.D.Krügel-Heitzmann na Rallye Acropolis 1983
Klaus Dieter Krügel - Winfried Heitzmann s Wartburgem 353 W na Rallye Acropolis 1983

Heimbürger-Bruchmann na Rallye Acropolis 1986
Dieter Heimbürger s Thomasem Bruchmannem si v Rallye Akropolis ročníku 1986 jedou
pro 2. místo ve třídě do 1150 cm³ za svými kolegy Wolfgangem Krügelem s Winfriedem Heitzmannem.
K.D.Krügel-Heitzmann na Rallye Acropolis 1987
Klaus Dieter Krügel - Winfried Heitzmann s Wartburgem 353 W 460 na Rallye Acropolis 1987
Fotografie převzata z www.wartburgcars.de
Rallye Acropolis 1989
Klaus Dieter Krügel - Roland Fink s Wartburgem 353 W 460 na Rallye Acropolis 1989


A nyní výběr článků, které se zmiňují o účasti Wartburgů na Rallye Akropolis. Všechny články s tématikou Wartburg a soutěže najdete na stránce Rallye.



FIASKO FAVORITŮ
Rallye Akropolis: 1. Kallström-Andersson, Švéd., Datsun, 2. "Siroco"-Andriopoulos, Řecko, Renault Alpine, 3. Mehta-Liddon, Ind.-Brit., Datsun, 4. Moschous-Arvanitakis, Řecko, Alfa Romeo, 5. Russling-Weiss, Rak. Opel Ascona, 6. Brundza-Girdauskas, SSSR, Lada, 7. Papadamandiou-Tsavos, Řecko, BMW, 8. Schirnhofer-Gottlieb, Rak., VW Käfer, 9. Rausch-Fellbaumová, BMW, 10. Niebergall-Fromann, NDR, Wartburg.
(SM 24/76)


Z DENÍKU JOHNA HAUGLANDA
...
Na startu byl kompletní tým Lancia se třemi vozy, Opel se dvěma, rovněž Toyota a Datsun se dvěma, tři vozy vyslala Lada a Wartburg. Dále spousta soukromých vozů. Celkem odstartovalo 120 vozů.
...
Váš John Haugland
(SM 39/76)


PO LÉTECH KÄLLSTRÖM
...
Nesmíme zapomenout ani na šesté a desáté místo: získali je naši známí Brundza-Girdauskas (Lada 1500) a Niebergall-Fromann (Wartburg 353). Nestálo by za to zkusit v Řecku příští rok štěstí se škodovkami?
Ing. J. Široký
(SM 46/76)


RAC - opět Ford
...
Konečná tabulka MS značek:
1. Lancia 112 b., 2. Opel 57, 3. Ford 47, 4. Saab 42, 5. Datsun 39, 6. Toyota 35, 7, Fiat 32, 8. Peugeot 31 9. Alpine 27, 10. Mitsubishi 20, 11. Porsche 15, 14.-15. Renault a Lada po 6, 16.-17. BMW a Volvo po 4, 18.-19. Volkswagen a Mazda po 3, 20. Triumph 2, 21. Wartburg 1 b.
az
(SM 52/76)


vítěz je Šedivý
(Rallye Škoda 1978)
...
Tři hvězdičky zaslouží Rakušané Osterer-Binder na Opelu GTE, Švédové Sjunning-Andersson, Opel Kadett, tovární posádky z Eisenachu Härtwich-Wills a Heimbürger-Weitz, jejichž Wartburgy jsou ověnčeny úspěšně absolvovanou Akropolis rallye.
...

D.Janek
(SM 29/78)

Heimbürger-Weitz na Rallye Akropoilis 1978
Fotografie převzata z www.wartburgcars.de


26. Rallye Acropolis
...
Byly zde i posádky NDR (již tradiční účast na vozech Wartburg a Trabant) a RLR (Dacia 1300).
...
Jan Javůrek
(Motoristická současnost 10/79)
Rallye Akropolis (1980)
...
Datsun, Fiat, Ford, Mercedes, Opel, Peugeot, Toyota, Trabant, Wartburg, Polonez (tentokrát ale bez loni a předloni tak úspěšných škodovek) - proč je Rallye Akropolis tak přitažlivá? Asi proto, že zachovává iluzi, že nemusí zvítězit vyloženě sprintérský vůz. Silnice jsou tak špatné, že robustnost je důležitější než temperament.
...
ing. V. Rieger
(SM 47/80)

Kolotoč světových automobilových rallye
RALLYE AKROPOLIS

...
Mezi startujícími byl celek SSSR, BLR, Polska a NDR. Poprvé okusili velkou soutěž i Rumuni. Chyběli pouze naši.
...
(Trať 2744 km, 56 RZ na 964 km, 148 posádek na startu, 37 v cíli.)
Jan Javůrek
(Motoristická současnost 9/1980)

RALLYE AKROPOLIS 1982
Posádka Heimbürger-Weitz se v celkové klasifikaci Rallye Akropolis umístila na 14.místě absolutně a ve třídě obsadili 1.místo.
(z rozhovoru s Dieterem Heimbürgerem z roku 1982)

POHÁROVÝ MEZIČAS (Mecsek rallye 1982)
...
Startovalo zde pouze 6 družstev, Rumuni nepřijeli; v oslabené sestavě - 3 Trabanty a 2 Žiguli - jeli jezdci NDR, protože tovární tým s Wartburgy startoval v tu dobu na Akropolis rallye.
...
(SM 25/82)

Heimbürger-Weitz na Rallye Acropolis 1982

Lekce pod Akropolí

...
Letos měřila 2264 km a měla 45 rychlostních zkoušek o celkové délce 837 km. Zúčastnilo se jí 120 posádek, cílem soutěže projelo pouze 36 vozů.
...
Pro úplnost je třeba uvést, že rakouská dvojice Stohl-Mödlhammer (Lada VFTS) skončila v absolutní klasifikaci na 12.místě, Heimbürger-Weitz a Krügel-Schenk (NDR) obsadili na vozech Wartburg 353 WR pěkné 26. a 28.místo. Jejich týmoví kolegové skončili na 33.místě.
Jan Javůrek
(Motoristická současnost 10/1983)

Wolfgang Krügel-Dieter Schenk na Rallye Acropolis 1983
SVĚTOVÉ RALLYE (1984)
Tovární tým automobilky VEB Automobilwerk Eisenach z NDR se již mnoho let pravidelně zúčastňuje vybraných soutěží ME jezdců i MS značek soutěžních vozů. Patří k nim také náročné Rallye Acropolis v Řecku a finská Rallye 1000 jezer. V obou těchto soutěžích loni Wartburgy 353 WR zvítězily ve třídě sériových upravených vozů do 1150 cm3, v Acropolis i do 1300 cm3, zejména zásluhou posádky Heimbürger-Weitz.
(SM 3/84)

Škodovka a Akropolis
...
Odpadl jeden Golf, jeden Wartburg, jedna Dacie a jedna škodovka. Vozy továrních týmů NDR a Rumunska skončily mezi posledními, škodovka zaznamenala úspěch. (Křeček 13. se Š 130 LR ve skup. B, 95 kW).
Vladimír Dolejš
(Motoristická současnost 8/1985)
Rallye Acropolis 1985-Wolfgang Krügel

RALLYE AKROPOLIS 1987
Na vítězství ve 34. ročníku Rallye Akropolis si brousila zuby celá řada špičkových jezdců.
...
V Aténách startovaly rovněž dva vozy AZNP Mladá Boleslav Škoda 130 L s posádkami Křeček-Motl a Kvaizar-Janeček, silný tým vyslal Wartburg.
...
V pohoří Attiké ve druhé etapě přišly ke slovu pasti nastražené na posádky v podobě kamení, děr a koryt vyhloubených vodními přívaly. Obě československé posádky začaly mít v obtížném terénu obtíže se závěsy kol.
...
V hornatém terénu třetí etapy ukončila svou jízdu řada posádek včetně obou škodováckých.
...
Klobouk dolů před týmem Wartburgů: W.Krügel - D.Schenk obsadili první místo v divizi do 1300 cm3 před kolegy K.D.Krügelem a R.Finkem. Jediný tovární tým, který dojel do cíle! Z 95 posádek jich bylo klasfikováno jen 35.
(SM 26/87)

Finové na Lanciích
(Rallye Akropolis 1987)
...
Wartburg Rallye Team přihlásil tři vozy Wartburg 353 W 460 a posádky Bruchmann-Heitzmann, W.Krügel-Schenk a Kl.D.Krügel-Fink a kromě toho startovali na W 353 dva soukromí jezdci z Řecka. Tři wartburgy skončily do 32.místa.
...
-pad-
(Motoristická současnost 9/1987)


[ Rallye Monte Carlo ]  |  Rallye 1000 jezer ]  |  R.A.C. Rally ]

[ Rallye ]  |  [ Na hlavní Wartburg-stránku ]

[ Testy ]  |  [ Technika ]  |   [ Foto & Video ]  |  [ Na cestách ]  |  [ Historie ]  |  [ Technika jízdy ]  |  [ Pohlednice ]  |  [ Srovnání W 353 a Š 120 ]  |  [ Zajímavosti ]

[ Mapa serveru ]  |  [ Vyhledej ]  |  [ Odkazy ]