Härtwich-Heitzmann na RAC rally 1976
RAC Rally se jela poprvé v roce 1932. Jako mezinárodní RAC Rally se však pořádá až od roku 1951 a od roku 1973 je pravidelně zařazována do seriálu mistrovství světa, kdy s jeho pořádáním bylo započato. To už se 14 let jezdila v listopadu, kdy je na ostrovech vlezlá zima a vlhko. Vlastní soutěž je rozdělena do třech dnů, během kterých vozy projíždí po převážně šotolinových soukromých cestách, ale i asfaltových nebo bahnitých. Na těchto úsecích je, jak známo, zakázáno trénovat a tak jezdci jedou v podstatě "na oči", svými spolujezdci navigováni jen zhruba. Trať bývá často měněna, někdy se jezdí až do Skotska, někdy jen v oblasti SZ od Londýna a pak ve Walesu na JZ od Londýna. Výhoda znalosti tratě z minulých ročníků proto není příliš velká. Trať bývá rozdělena na 25 - 30 rychlostních zkoušek o celkové délce kolem 400 km, přičemž délka celé tratě měří ke 2000 km.
Až do roku 1990 zde vítězili převážně jezdci z Finska a Švédska, teprve rokem 1990, kdy zvítězili Sainz-Moya ze Španělska, se poměr trochu obrátil (1990, 1992 C.Sainz, 1994, 1995, 1997 C.McRae, 1999, 2000 R.Burns).

V tomto případě je počet novinových zpráv, souvisejících s Wartburgy a jejich přítomností ve Velké Británii, opravdu skrovný. Zeleně jsou označeny informace z jiného zdroje. Těžko říct, zda je to způsobeno malým počtem startů nebo neochotou českých novinářů informovat. V každém případě snaha o reprezentaci automobilky v Eisenachu účastí na ostrovní soutěži určitě dopomohla k prodeji asi 20.000 Wartburgů s levostranným řízením v období let 1964-1976 (viz. stránky z Velké Británie).

WARTBURG na RAC Rallye
1970Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
Günter Gries - Harald Würfel 32. místo (1. ve třídě),
Egon Culmbacher - Wolfgang Strehlow 34. místo (2. ve třídě),
Peter Hommel - Bernd Malsch 35. místo (3. ve třídě)
1971Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
38. Hommel, 46. Culmbacher, 54. Strehlow ze 104 v cíli (Haugland 27.), odpadl Gries (video možno prohlédnout zde)
1973Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
1976Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
33. Niebergall
197760. Heimbürger, 65. Härtwich
1978Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil
4. a 5. místo v A1/1150cm³
5. a 7. místo v A2/1600 cm³(!),
2. místo mezi továrními týmy
1979Tým Wartburgů se soutěže zúčastnil;
72. Heitzmann; odpadli Heimbürger, Härtwich, K.-D.Krügel

G.Gries-H.Würfel na RAC rallye 1971, kde odstoupil
Günter Gries - Harald Würfel na 20. Lombard RAC Rallye v roce 1971 (20. - 25. listopadu), kdy zde vládly výjimečně těžké sněhové podmínky
Sestřih videa z této soutěže si můžete prohlédnout zde.
Härtwich-Heitzmann na RAC v roce 1976
V roce 1976 se po 3200 km dostaly do cíle tři eisenašské posádky a nejlepší z nich obsadila ve třídě 2. místo za Saabem, ale před Fordy. Z 259 startujících dojelo toho roku do cíle jen 71 automobilů.
Na obrázku Erwin Härtwich - Wilfried Heitzmann.
K.-D. Krügel-W.Krügel na RAC rallye 1979
Klaus Dieter Krügel - Wolfgang Krügel na RAC Rallye v roce 1979

Dvě fotografie převzaty z www.wartburgcars.de



A nyní výběr článků, které se zmiňují o účasti Wartburgů na RAC Rallye. Všechny články s tématikou Wartburg a soutěže najdete na stránce Rallye.



Projížďka zámeckým parkem
aneb RAC Lombard Rallye
Počtem návštěvníků i svým významem je to největší automobilový podnik na světě. Zapomeňte na Velkou cenu Anglie formule 1 v Silverstonu se 60 000 diváky. Letošní RAC Rallye sledovalo více než 2 milióny diváků. Je nejen Mekkou fanoušků automobilového sportu, ale zároveň poutním místem nejlepších soutěžáků na světě.
...
Dvojice Blomqvist - Saab i letos, jako ostatně každý rok, předvedla jízdu popírající veškeré fyzikální zákony. Spolujezdec Hans Sylvan (hrdinstvím podobný našemu P.Šlemínovi - spolujezdci K.Trojana) nevěřil v cíli svým očím - dojeli bez jediného kotrmelce, neporazili žádný strom, vůz byl bez škrábnutí.
...
Věřme, že příští rok se v Bathu nesejdou jenom týmy z Eisenachu a Varšavy, ale že opět přibude Mladá Boleslav, jejíž tým zde v roce 1975 předvedl stoprocentně své kvality.
A.Neubauer
(SM 8/77)


 
I Wartburg zuby nehty hájí dobré prodejní pozice ve Velké Británii; proto na RAC Rallye přihlásil čtyři vozy - dvě A-jedničky a dvě A-dvojky.
(SM 47/78)


Ing. Václav Šolar startoval na Rallye Šumava poprvé s čerstvě zapůjčenou tovární jedenáctistovkou Wartburg. Vůz byl však unaven absolvováním RAC Rallye a "odešla" mu spojka.
(SM 9/79)
 




[ Rallye Monte Carlo ]  |  Rallye Acropolis ]  |  Rallye 1000 jezer ]

[ Rallye ]  |  [ Na hlavní Wartburg-stránku ]

[ Testy ]  |  [ Technika ]  |   [ Foto & Video ]  |  [ Na cestách ]  |  [ Historie ]  |  [ Technika jízdy ]  |  [ Pohlednice ]  |  [ Srovnání W 353 a Š 120 ]  |  [ Zajímavosti ]

[ Mapa serveru ]  |  [ Vyhledej ]  |  [ Odkazy ]