RAC Rally se jela poprvé v roce 1932. Jako mezinárodní RAC Rally se však pořádá až od roku 1951 a od roku 1973 je pravidelně zařazována do seriálu mistrovství světa, kdy s jeho pořádáním bylo započato. To už se 14 let jezdila v listopadu, kdy je na ostrovech vlezlá zima a vlhko. Vlastní soutěž je rozdělena do třech dnů, během kterých vozy projíždí po převážně šotolinových soukromých cestách, ale i asfaltových nebo bahnitých. Na těchto úsecích je, jak známo, zakázáno trénovat a tak jezdci jedou v podstatě "na oči", svými spolujezdci navigováni jen zhruba. Trať bývá často měněna, někdy se jezdí až do Skotska, někdy jen v oblasti SZ od Londýna a pak ve Walesu na JZ od Londýna. Výhoda znalosti tratě z minulých ročníků proto není příliš velká. Trať bývá rozdělena na 25 - 30 rychlostních zkoušek o celkové délce kolem 400 km, přičemž délka celé tratě měří ke 2000 km.
Až do roku 1990 zde vítězili převážně jezdci z Finska a Švédska, teprve rokem 1990, kdy zvítězili Sainz-Moya ze Španělska, se poměr trochu obrátil (1990, 1992 C.Sainz, 1994, 1995, 1997 C.McRae, 1999, 2000 R.Burns). |
|||||||||||||||||
V tomto případě je počet novinových zpráv, souvisejících s Wartburgy a jejich přítomností ve Velké Británii, opravdu skrovný. Zeleně jsou označeny informace z jiného zdroje. Těžko říct, zda je to způsobeno malým počtem startů nebo neochotou českých novinářů informovat. V každém případě snaha o reprezentaci automobilky v Eisenachu účastí na ostrovní soutěži určitě dopomohla k prodeji asi 20.000 Wartburgů s levostranným řízením v období let 1964-1976 (viz. stránky z Velké Británie).
Günter Gries - Harald Würfel na 20. Lombard RAC Rallye v roce 1971 (20. - 25. listopadu), kdy zde vládly výjimečně těžké sněhové podmínky Sestřih videa z této soutěže si můžete prohlédnout zde. V roce 1976 se po 3200 km dostaly do cíle tři eisenašské posádky a nejlepší z nich obsadila ve třídě 2. místo za Saabem, ale před Fordy. Z 259 startujících dojelo toho roku do cíle jen 71 automobilů. Na obrázku Erwin Härtwich - Wilfried Heitzmann. Klaus Dieter Krügel - Wolfgang Krügel na RAC Rallye v roce 1979 Dvě fotografie převzaty z www.wartburgcars.de | |||||||||||||||||
A nyní výběr článků, které se zmiňují o účasti Wartburgů na RAC Rallye. Všechny články s tématikou Wartburg a soutěže najdete na stránce Rallye. | |||||||||||||||||
Projížďka zámeckým parkem aneb RAC Lombard Rallye Počtem návštěvníků i svým významem je to největší automobilový podnik na světě. Zapomeňte na Velkou cenu Anglie formule 1 v Silverstonu se 60 000 diváky. Letošní RAC Rallye sledovalo více než 2 milióny diváků. Je nejen Mekkou fanoušků automobilového sportu, ale zároveň poutním místem nejlepších soutěžáků na světě. ... Dvojice Blomqvist - Saab i letos, jako ostatně každý rok, předvedla jízdu popírající veškeré fyzikální zákony. Spolujezdec Hans Sylvan (hrdinstvím podobný našemu P.Šlemínovi - spolujezdci K.Trojana) nevěřil v cíli svým očím - dojeli bez jediného kotrmelce, neporazili žádný strom, vůz byl bez škrábnutí. ... Věřme, že příští rok se v Bathu nesejdou jenom týmy z Eisenachu a Varšavy, ale že opět přibude Mladá Boleslav, jejíž tým zde v roce 1975 předvedl stoprocentně své kvality. A.Neubauer
(SM 8/77)
| |||||||||||||||||
[ Rallye Monte Carlo ] | Rallye Acropolis ] | Rallye 1000 jezer ] [ Rallye ] | [ Na hlavní Wartburg-stránku ] [ Testy ] | [ Technika ] | [ Foto & Video ] | [ Na cestách ] | [ Historie ] | [ Technika jízdy ] | [ Pohlednice ] | [ Srovnání W 353 a Š 120 ] | [ Zajímavosti ] [ Mapa serveru ] | [ Vyhledej ] | [ Odkazy ] |