| |||||||||||||||
| Nejstarší rallye na světě, pořádaná od roku 1911. Celková trasa dosahuje přes 2000 km a ještě koncem 70. let se na ni vydávalo více než 150 posádek. Jejím typickým znakem je tzv. hvězdicová jízda, při níž soutěžní posádky přijíždí do Monte Carla z různých evropských měst. Pak začíná vlastní, zpravidla 3 denní, soutěž. Protože se koná v lednovém termínu, není, zejména v Alpách, nouze o sníh. Pak se rozehrává "pneumatiková ruleta" a ledoví špióni mají plné ruce práce, aby projeli rychlostní zkoušku co nejkratší dobu před oficiálním startem a mohli co nejaktuálněji informovat své soutěžící posádky. O Rallye Monte Carlo se vyprávějí legendy a snad každý zná pověstnou "noc dlouhých nožů" (podle kuželů světel projíždějících vozů, protínajících tmu) v průsmyku Col de Turini nebo též "noc dlouhých ohňů" (podle toho, že podél trati si zmrzlí diváci, čekající třeba půl dne na průjezd, rozdělávají ohníčky). Do této poslední etapy ale mohlo postoupit jen prvních 60 vozů. | ||||||||||||||
Ze zde zveřejněných fotografií a dvou zpráviček je patrno, že Wartburgy jely na "Monte" přinejmenším v letech 1967 a 1973.
| |||||||||||||||
Reprezentanti NDR na voze Wartburg před posádkou Nassenius-Sager s vozem Opel Rekord (16. celkově a 1. ve sk. 1). Všechny čtyři Wartburgy dojely v roce 1969 do cíle Rallye Monte Carlo. A to i přesto, že se pneumatiky Dunlop díky nepředvídatelnému počasí ne vždy podařilo dostat tam, kde byly zrovna zapotřebí. Na fotografii Egon Culmbacher - Wolfgang Strehlow. V roce 1973 obsadil Hommel - Bork v celkové klasifikaci 38. místo a 2. ve třídě. | |||||||||||||||
K dispozici mám pouze dva články, které se zmiňují o účasti Wartburgů na Rallye Monte Carlo. | |||||||||||||||
36. RALLYE MONTE CARLO Napětí a fair play ... V kategorii II(* (soukromí jezdci) můžeme závidět úspěchy Wartburgům: Rüttinger-Culmbacher byli druzí v A1 (za NSU 100 L), Otto-Strehlow byli třetí v A2 (za Sunbeam Imp Sport a Saab MC). -Rg-
(* Kategorie I - tovární jezdci a kategorie II - soukromí jezdci byly v tomto ročníku zavedeny, aby pořadatelé pomohli soukromníkům. Ti měli být ve své kategorii zvýhodněni pomocí koeficientů, přepočítávajících sekundy na body. To se také provádělo, faktem je, že 95% účastníků se přihlásilo do této kategorie a mezi "soukromými jezdci" figurovali elitní jezdci většiny továren. V kategorii I dojelo 8 posádek.
(SM 4/67) Startovalo 195 posádek, 167 dojelo do Monaca, klasifikováno bylo 92 vozů. Velká smyčka rozhodla (Rallye Monte Carlo 1973) ... Druhou část, "velkou smyčku", dojelo 51 vozů. Bylo mezi nimi 12 Alpin, 9 Opel-Ascona, po třech vozech Renault Gordini, BMW 2002 TI, Ford Escort, Lancia Fulvia, po dvou značkách Datsun, Porsche 911 S a Polski Fiat (Mucha na 41. a Bieň na 44. místě). Mezi dalšími byl také jeden tovární Wartburg (42. Hommel z NDR) ... (SM 5/73)
(Do druhé části odstartovalo přes 200 vozů!! Velké množství odpadlých bylo následkem sněhové vichřice.
Umístění Wartburgu na 42. místě je ještě před koncem RMC, před třetí etapou. Celkově skončil Hommel na 38. místě - pozn. autora). | |||||||||||||||
Rallye Acropolis ] | Rallye 1000 jezer ] | R.A.C. Rally ] [ Rallye ] | [ Na hlavní Wartburg-stránku ] [ Testy ] | [ Technika ] | [ Foto & Video ] | [ Na cestách ] | [ Historie ] | [ Technika jízdy ] | [ Pohlednice ] | [ Srovnání W 353 a Š 120 ] | [ Zajímavosti ] [ Mapa serveru ] | [ Vyhledej ] | [ Odkazy ] |