|
TABULKA 1 |
|
Rychlost (km/h) | Spotřeba (l/100 km) |
|
40 | 7,35 |
|
60 | 6,80 |
|
80 | 6,85 |
|
100 | 8,75 |
|
120 | 12,00 |
|
TABULKA 2 |
|
Trať | Průměrná rychlost (km/h) | Spotřeba (l/100 km) |
|
Okruh 3/4 | 72,49 | 6,58 |
|
Okruh 1/1 | 76,06 | 7,33 |
|
Dálnice | 100,23 | 8,49 |
|
TABULKA 3 |
|
Počet řazení | Rychlost (km/h) | Spotřeba |
I. | II. | III. | IV. | průměrná | cestovní | (l/100 km) |
|
24 | 22 | 18 | 5 | 33,15 | 22,59 | 10,53 |
|
TABULKA 4 |
|
Dráha (m) | Čas (s) | Rychlost (km/h) | Čas (s) |
|
0 až 200 | 13,4 | 0 až 40 | 3,8 |
|
0 až 400 | 21,5 | 0 až 60 | 7,7 |
|
0 až 600 | 28,5 | 0 až 80 | 13,1 |
|
0 až 800 | 34,9 | 0 až 100 | 21,3 |
|
0 až 1000 | 40,6 | 0 až 120 | 36,1 |
|
TABULKA 5 |
|
Rychlost (km/h) | Čas (s) III. | Čas (s) IV. |
|
40 až 60 | 5,1 | - |
|
40 až 80 | 9,8 | - |
|
60 až 80 | 6,0 | 8,5 |
|
60 až 100 | - | 18,3 |
|
60 až 120 | - | 32,7 |
|
80 až 100 | - | 10,9 |
|
80 až 120 | - | 25,3 |
|
TABULKA 6 |
|
Brzda | Počáteční rychlost (km/h) | Brzdná dráha (m) | Stř. brzdné zpomalení (m/s²) |
|
| 40 | 6,60 | 9,32 |
|
Provozní | 60 | 16,85 | 8,22 |
|
| 80 | 29,95 | 8,22 |
|
| 80 (opak. brzdění) | 32,70 | 7,53 |
|
Parkovací | 40 | 18,30 | 3,36 |
|
TABULKA 7 |
|
Rychlost (km/h) | Hladina vnitřního hluku (dB (A)) |
|
60 | 69 |
|
70 | 70 |
|
80 | 74 |
|
90 | 75 |
|
100 | 75 |
|
110 | 76 |
|
TABULKA 8 |
|
Rychlost (km/h) | Dojezd (m) |
|
40 | 378 |
|
60 | 638 |
|
TABULKA 9 |
|
Rychlost (km/h) | udávaná | 40 | 60 | 80 | 100 | 120 |
|
skutečná | 38,0 | 58,5 | 79,0 | 97,3 | 115,9 |
|
TABULKA 10 |
|
| Vnější průměr zatáčení (m) |
|
| stopový | obrysový |
|
vlevo | 9,35 | 10,15 |
|
vpravo | 9,65 | 10,45 |
|
TABULKA 11 |
|
Hmotnost | Přední náprava | Zadní náprava | Celkem |
|
Pohotovostní
(procentní rozdělení) | 513(56%) | 397 44%) | 910 |
|
Pohotovostní + 2 osoby vpředu
(procentní rozdělení) | 601
(56%) | 479
(44%) | 1080 |
|
ROZMĚROVÝ NÁČRTEK |
|
|
Rozměry v mm: Amax 1060, Bn 830, Cn 780, šířka ve výši ramen D 1280, E 1340, šířka ve výši loktů F 1340, G 1330, Hmax 500, I 270, J 350, Kmin 180, L 155, největší rozměry zavazadlového prostoru M 1000, N 580, O 960. Největší šířka vozidla 1640, Rozchod kol vpředu/vzadu 1280/1300. Rozměry označené "n" platí pro nestlačené polštáře sedadel. |
|
|
|
TABULKA 1 |
|
Rychlost (km/h) | Spotřeba (l/100 km) |
|
40 | 4,95 |
|
60 | 5,30 |
|
80 | 6,05 |
|
100 | 7,30 |
|
120 | 9,25 |
|
TABULKA 2 |
|
Trať | Průměrná rychlost (km/h) | Spotřeba (l/100 km) |
|
Okruh 3/4 | 69,22 | 6,00 |
|
Okruh 1/1 | 77,53 | 6,84 |
|
Dálnice | 106,85 | 7,89 |
|
TABULKA 3 |
|
Počet řazení | Rychlost (km/h) | Spotřeba |
I. | II. | III. | IV. | průměrná | cestovní | (l/100 km) |
|
14 | 25 | 27 | 15 | 39,52 | 30,95 | 8,03 |
|
TABULKA 4 |
|
Dráha (m) | Čas (s) | Rychlost (km/h) | Čas (s) |
|
0 až 200 | 13,7 | 0 až 40 | 4,1 |
|
0 až 400 | 21,5 | 0 až 60 | 8,3 |
|
0 až 600 | 28,2 | 0 až 80 | 13,7 |
|
0 až 800 | 34,3 | 0 až 100 | 21,7 |
|
0 až 1000 | 40,3 | 0 až 120 | 39,2 |
|
TABULKA 5 |
|
Rychlost (km/h) | Čas (s) III. | Čas (s) IV. |
|
40 až 60 | 5,3 | 8,4 |
|
40 až 80 | 11,1 | 16,8 |
|
60 až 80 | 5,7 | 8,5 |
|
60 až 100 | 14,9 | 19,9 |
|
60 až 120 | - | 38,2 |
|
80 až 100 | 8,8 | 11,5 |
|
80 až 120 | - | 29,9 |
|
TABULKA 6 |
|
Brzda | Počáteční rychlost (km/h) | Brzdná dráha (m) | Stř. brzdné zpomalení (m/s²) |
|
| 40 | 8,20 | 7,50 |
|
Provozní | 60 | 20,85 | 6,64 |
|
| 80 | 33,90 | 7,26 |
|
| 80 (opak. brzdění) | 38,40 | 6,41 |
|
Parkovací | 40 | 31,00 | 1,98 |
|
TABULKA 7 |
|
Rychlost (km/h) | Hladina vnitřního hluku (dB (A)) |
|
60 | 71 |
|
70 | 75 |
|
80 | 73 |
|
90 | 76 |
|
100 | 78 |
|
110 | 78 |
|
TABULKA 8 |
|
Rychlost (km/h) | Dojezd (m) |
|
40 | 394 |
|
60 | 724 |
|
TABULKA 9 |
|
Rychlost (km/h) | udávaná | 40 | 60 | 80 | 100 | 120 |
|
skutečná | 36,0 | 54,4 | 72,7 | 91,6 | 109,4 |
|
TABULKA 10 |
|
| Vnější průměr zatáčení (m) |
|
| stopový | obrysový |
|
vlevo | 10,3 | 11,0 |
|
vpravo | 10,2 | 10,9 |
|
TABULKA 11 |
|
Hmotnost | Přední náprava | Zadní náprava | Celkem |
|
Pohotovostní
(procentní rozdělení) | 355 (40%) | 540 (60%) | 895 |
|
Pohotovostní + 2 osoby vpředu
(procentní rozdělení) | 445
(42%) | 610
(58%) | 1065 |
|
ROZMĚROVÝ NÁČRTEK |
|
|
Rozměry v mm: Amax 1040, Bn 900, Cn 870, šířka ve výši ramen D 1340, E 1320, šířka ve výši loktů F 1340, G 1330, Hmax 540, I 310, J 320, Kmin 190, L 170, největší rozměry zavazadlového prostoru M 700, M1 380, N 510, N1 420, 0 1200, 01 940. Největší šířka vozidla 1610, rozchod kol vpředu/vzadu 1390/1350. Rozměry označené "n" platí pro nestlačené polštáře sedadel. |
|
|
KE SROVNÁVACÍ TABULCE:
O vozech Wartburg se obecně ví, že mají kromě velkého kufru i trochu vyšší spotřebu. Srovnáme-li velikost zavazadlových prostorů u Škody 105/120 (0,28 + 0,12 m³) s objemem Wartburgu 353 (0,525 m³), rádi menším rozdílem spotřeby zaplatíme. Zvlášť když si spočítáme, že "povinné ručení" je o 1400,-Kč menší a za to je plná nádrž benzínu (roku 2001). Rovněž většina výsledků měření (viz. níže) dopadla ve prospěch Wartburgů. Řada věcí ale nemůže být ani takovýmto testem změřena, a tak je na úvaze každého, pro co se nakonec rozhodne. Pro mě už ale několik desítek let platí: než "stodvacítku", tak raději stokrát Wartburga!
K tabulce č.1:
Majitele Wartburgů asi výsledky nijak zvlášť nepřekvapily. Novější typy s karburátorem Jikov 32 SEDR už nemívají spotřebu "přes deset", ale při delších cestách se dá jezdit "kolem sedmi". Porovnáním diagramu spotřeb vidíme markantní posuny mezi typy z let 1977 a 1984 u obou vozů.
K tabulce č.2:
Jízda mimo město se sešlapáváním plynu do 3/4 a celého zdvihu a po dálnici. Rozdíl ve prospěch Škody do 0,6 l/100km. Je to moc nebo málo?
K tabulce č.3:
Jízda ve městě. Nuže - co dodat. Snad jen, že podmínky nemusely být zcela shodné.
K tabulce č.4:
V podstatě shodné dynamické parametry. (Ale Škodovka má o 300 cm³ větší objem.)
K tabulce č.5:
Některé hodnoty nemohly být u Wartburgu pro menší využitelný rozsah otáček změřeny. Kde to ale jde, je lepší nebo stejně rychlý jako Škodovka.
K tabulce č.6:
Pro mě asi nejpřekvapivější zjištění. Wartburg brzdí podstatně líp, než jeho "konkurent".
K tabulce č.7:
Říká se že "Při hladině hluku do 55 dB (A) ještě nečiní problém bavit se ve voze se spolucestujícími, při 65 dB (A) již vznikají v tomto směru potíže, při 70 dB (A) již každý rychle zanechá pokusů o rozhovor." Ve Wartburgu si tedy aspoň trochu pokecáte do 70 km/h.
K tabulce č.9:
Při čtení testů škodovek ve Světě motorů jsem se za svých školních let přestával divit, proč někteří spolužáci tvrdili, že jeli s rodiči škodovkou stopadesát. Není divu, když chyba tachometru skoro od 80 km/h narůstá a u 120 km/h činí víc než 10 km/h!
K tabulce č.10:
Jedna z velkých předností Wartburgů - velký rejd. S Wartburgem se prostě otočím skoro všude najednou, se škodovkou musím couvat ... Tento nedostatek nebyl odstraněn ani u Favoritů a Felicií.
K rozměrům:
Vnitřní rozměry ukazují jediné - u aut o stejných vnějších rozměrech těžko můžete očekávat podstatnější rozdíly. Tady ale nemůže být zohledněna rovná podlaha vepředu ani beztunelový prostor pro nohy vzadu. To se to pak cestuje!
Trochu mě překvapila větší světlá výška škodovky (Š 120: L = 170, W 353: L = 155). S největší pravděpodobností se jedná o plně zatížený stav. Wartburg má ale dlouhý zdvih pérování, proto při částečném zatížení na tom bude určitě líp.
|