Srovnání vozů
Wartburg 353 WŠkoda 120 L
Wartburg 353 W model 1984 Škoda 120 L model 1984
TABULKA 1
Rychlost (km/h)Spotřeba (l/100 km)
407,35
606,80
806,85
1008,75
12012,00


TABULKA 2
TraťPrůměrná rychlost (km/h)Spotřeba
(l/100 km)
Okruh 3/472,496,58
Okruh 1/176,067,33
Dálnice100,238,49


TABULKA 3
Počet řazeníRychlost (km/h)Spotřeba
I.II.III.IV.průměrnácestovní(l/100 km)
242218533,1522,5910,53


TABULKA 4
Dráha (m)Čas (s)Rychlost
(km/h)
Čas (s)
0 až 20013,40 až 403,8
0 až 40021,50 až 607,7
0 až 60028,50 až 8013,1
0 až 80034,90 až 10021,3
0 až 100040,60 až 12036,1


TABULKA 5
Rychlost (km/h)Čas (s) III.Čas (s) IV.
40 až 605,1-
40 až 809,8-
60 až 806,08,5
60 až 100-18,3
60 až 120-32,7
80 až 100-10,9
80 až 120-25,3
TABULKA 6
BrzdaPočáteční rychlost (km/h)Brzdná dráha (m)Stř. brzdné zpomalení (m/s²)
406,609,32
Provozní6016,858,22
8029,958,22
80
(opak. brzdění)
32,707,53
Parkovací4018,303,36


TABULKA 7
Rychlost (km/h)Hladina vnitřního hluku (dB (A))
6069
7070
8074
9075
10075
11076


TABULKA 8
Rychlost (km/h)Dojezd (m)
40378
60638


TABULKA 9
Rychlost (km/h)udávaná406080100120
skutečná38,058,579,097,3115,9


TABULKA 10
Vnější průměr zatáčení (m)
stopovýobrysový
vlevo9,3510,15
vpravo9,6510,45


TABULKA 11
HmotnostPřední
náprava
Zadní
náprava
Celkem
Pohotovostní
(procentní rozdělení)
513(56%)397
44%)
910
Pohotovostní + 2 osoby vpředu
(procentní rozdělení)
601

(56%)
479

(44%)
1080


ROZMĚROVÝ NÁČRTEK
Klikněte pro jeho zvětšení
Rozměry v mm: Amax 1060, Bn 830, Cn 780, šířka ve výši ramen D 1280, E 1340, šířka ve výši loktů F 1340, G 1330, Hmax 500, I 270, J 350, Kmin 180, L 155, největší rozměry zavazadlového prostoru M 1000, N 580, O 960. Největší šířka vozidla 1640, Rozchod kol vpředu/vzadu 1280/1300. Rozměry označené "n" platí pro nestlačené polštáře sedadel.
   
TABULKA 1
Rychlost (km/h)Spotřeba (l/100 km)
404,95
605,30
806,05
1007,30
1209,25


TABULKA 2
TraťPrůměrná rychlost (km/h)Spotřeba
(l/100 km)
Okruh 3/469,226,00
Okruh 1/177,536,84
Dálnice106,857,89


TABULKA 3
Počet řazeníRychlost (km/h)Spotřeba
I.II.III.IV.průměrnácestovní(l/100 km)
1425271539,5230,958,03


TABULKA 4
Dráha (m)Čas (s)Rychlost
(km/h)
Čas (s)
0 až 20013,70 až 404,1
0 až 40021,50 až 608,3
0 až 60028,20 až 8013,7
0 až 80034,30 až 10021,7
0 až 100040,30 až 12039,2


TABULKA 5
Rychlost (km/h)Čas (s) III.Čas (s) IV.
40 až 605,38,4
40 až 8011,116,8
60 až 805,78,5
60 až 10014,919,9
60 až 120-38,2
80 až 1008,811,5
80 až 120-29,9
TABULKA 6
BrzdaPočáteční rychlost (km/h)Brzdná dráha (m)Stř. brzdné zpomalení (m/s²)
408,207,50
Provozní6020,856,64
8033,907,26
80
(opak. brzdění)
38,406,41
Parkovací4031,001,98


TABULKA 7
Rychlost (km/h)Hladina vnitřního hluku (dB (A))
6071
7075
8073
9076
10078
11078


TABULKA 8
Rychlost (km/h)Dojezd (m)
40394
60724


TABULKA 9
Rychlost (km/h)udávaná406080100120
skutečná36,054,472,791,6109,4


TABULKA 10
Vnější průměr zatáčení (m)
stopovýobrysový
vlevo10,311,0
vpravo10,210,9


TABULKA 11
HmotnostPřední
náprava
Zadní
náprava
Celkem
Pohotovostní
(procentní rozdělení)
355
(40%)
540
(60%)
895
Pohotovostní + 2 osoby vpředu
(procentní rozdělení)
445

(42%)
610

(58%)
1065


ROZMĚROVÝ NÁČRTEK
Klikněte pro jeho zvětšení
Rozměry v mm: Amax 1040, Bn 900, Cn 870, šířka ve výši ramen D 1340, E 1320, šířka ve výši loktů F 1340, G 1330, Hmax 540, I 310, J 320, Kmin 190, L 170, největší rozměry zavazadlového prostoru M 700, M1 380, N 510, N1 420, 0 1200, 01 940. Největší šířka vozidla 1610, rozchod kol vpředu/vzadu 1390/1350. Rozměry označené "n" platí pro nestlačené polštáře sedadel.

grafy spotřebylegenda


KE SROVNÁVACÍ TABULCE:

O vozech Wartburg se obecně ví, že mají kromě velkého kufru i trochu vyšší spotřebu. Srovnáme-li velikost zavazadlových prostorů u Škody 105/120 (0,28 + 0,12 m³) s objemem Wartburgu 353 (0,525 m³), rádi menším rozdílem spotřeby zaplatíme. Zvlášť když si spočítáme, že "povinné ručení" je o 1400,-Kč menší a za to je plná nádrž benzínu (roku 2001). Rovněž většina výsledků měření (viz. níže) dopadla ve prospěch Wartburgů. Řada věcí ale nemůže být ani takovýmto testem změřena, a tak je na úvaze každého, pro co se nakonec rozhodne. Pro mě už ale několik desítek let platí: než "stodvacítku", tak raději stokrát Wartburga!

   K tabulce č.1:
Majitele Wartburgů asi výsledky nijak zvlášť nepřekvapily. Novější typy s karburátorem Jikov 32 SEDR už nemívají spotřebu "přes deset", ale při delších cestách se dá jezdit "kolem sedmi". Porovnáním diagramu spotřeb vidíme markantní posuny mezi typy z let 1977 a 1984 u obou vozů.

   K tabulce č.2:
Jízda mimo město se sešlapáváním plynu do 3/4 a celého zdvihu a po dálnici. Rozdíl ve prospěch Škody do 0,6 l/100km. Je to moc nebo málo?

   K tabulce č.3:
Jízda ve městě. Nuže - co dodat. Snad jen, že podmínky nemusely být zcela shodné.

   K tabulce č.4:
V podstatě shodné dynamické parametry. (Ale Škodovka má o 300 cm³ větší objem.)

   K tabulce č.5:
Některé hodnoty nemohly být u Wartburgu pro menší využitelný rozsah otáček změřeny. Kde to ale jde, je lepší nebo stejně rychlý jako Škodovka.

   K tabulce č.6:
Pro mě asi nejpřekvapivější zjištění. Wartburg brzdí podstatně líp, než jeho "konkurent".

   K tabulce č.7:
Říká se že "Při hladině hluku do 55 dB (A) ještě nečiní problém bavit se ve voze se spolucestujícími, při 65 dB (A) již vznikají v tomto směru potíže, při 70 dB (A) již každý rychle zanechá pokusů o rozhovor." Ve Wartburgu si tedy aspoň trochu pokecáte do 70 km/h.

   K tabulce č.9:
Při čtení testů škodovek ve Světě motorů jsem se za svých školních let přestával divit, proč někteří spolužáci tvrdili, že jeli s rodiči škodovkou stopadesát. Není divu, když chyba tachometru skoro od 80 km/h narůstá a u 120 km/h činí víc než 10 km/h!

   K tabulce č.10:
Jedna z velkých předností Wartburgů - velký rejd. S Wartburgem se prostě otočím skoro všude najednou, se škodovkou musím couvat ... Tento nedostatek nebyl odstraněn ani u Favoritů a Felicií.

   K rozměrům:
Vnitřní rozměry ukazují jediné - u aut o stejných vnějších rozměrech těžko můžete očekávat podstatnější rozdíly. Tady ale nemůže být zohledněna rovná podlaha vepředu ani beztunelový prostor pro nohy vzadu. To se to pak cestuje!
Trochu mě překvapila větší světlá výška škodovky (Š 120: L = 170, W 353: L = 155). S největší pravděpodobností se jedná o plně zatížený stav. Wartburg má ale dlouhý zdvih pérování, proto při částečném zatížení na tom bude určitě líp.






[ Testy ]  |  [ Technika ]  |  [ Rallye ]  |   [ Foto & Video ]  |  [ Na cestách ]  |  [ Historie ]  |  [ Technika jízdy ]  |  [ Pohlednice]

[ Srovnání]  |  [ Zajímavosti]  |  [ Mapa serveru ]

[ Vyhledej ]  |  [ Odkazy ]   |   [ Na hlavní Wartburg-stránku ]