|
||||
Ve všech podnicích v NDR zvyšují
pracující
své úsilí na zvýšení produkce, protože se blíží vý- ročí naší republiky a nejinak je tomu i ve VEB Automobilwerk Eisenach. Kromě řady opat- ření uvnitř závodu pro zvýšení produktivity prá- ce připravili Eisenašští výrobci automobilů řadu již dříve avizovaný vylepšení, která také předved- li na Lipském podzimním veletrhu jako dárek k jubileu. Nyní tedy podrobněji: Od roku 1966 byl v Eisenachu vyráběn Wartburg 353, jímž byla na dvě desetiletí vytyčena cesta výroby kom- paktního vozu s předním pohonem. O správnosti tehdy započaté cesty nás nyní přesvědčuje současný trend mezi výrobci automobilů, směřující k maloobjemovým vozům vysoké užitné hodnoty s dobře využitým obesta- věným prostorem. Ustálené modely a jejich koncepce Eisenašského výrobce je spjata s postupným vylepšováním a zvyšo- váním užitné hodnoty vozů spolu se zabezpečováním stále vyšší pasívní bezpečnosti cestujících. |
V roce 1974 na Lipském veletrhu
představovaný model
se zaměřil kromě změn ve vnitřní výbavě zejména na vyšší bezpečnost. Změny se samozřejmě týkají i vari- anty kombi "Tourist". Znamená to tedy splnění vyso- kých požadavků kladených na moderní automobil 70. let. Nejvíce pozornosti si na všech provedeních Wartburgu 353 zaslouží kotoučové brzdy a dvouokruhový brzdový systém. Díky tomu bude automobil vyhovovat nejen stále vzrůstajícím nárokům běžného silničního provozu, ale také mezinárodním normám. Přední kotoučové brzdy jsou čtyřpístkové s prů- měrem brzdového kotouče 240 mm. Brzdový třmen je upevněn pod úhlem 23° ve směru jízdy nad kotoučem. Ve třmenu jsou po obou stranách umístěny brzdové destičky, které jsou dvojicemi hydraulických pístků přitláčeny na kotouč. Tímto řešením je dosahováno výborných brzdných vlast- ností a vysokých hodnot středního brzdného zpo- malení. Ani při zahřátí brzd se účinek nesnižuje. |
Brzdí stále stejně při zpomalování z vysoké ry-
chlosti i při zdolávání dlouhých horských klesání. Neexistuje žádný okamžik, kdy by byl nedostateč- ný brzdný účinek tam, kam se nejlépe přenáší, totiž na přední nápravě. Vhodně tvarovaný krycí plech za brzdovým kotoučem umožňuje dostatečný přívod chla- dícího vzduchu a zároveň chrání před špínou a stříkající vodou. Uchycení brzdových destiček ve třmenu je ta-
Zavedením kotoučových brzd do výroby se záro-
|
||
Vyobrazení dvouokruhového brzdového systému ve voze. Z hlavního tandemového brzdového válce jsou napojeny přes rozdělovač brzdného tlaku v motorovém prostoru do prvního okruhu zadní páry válečků kotoučových brzd a bubnové zadní brzdy, do druhého okruhu jsou pak připojeny přední válečky kotoučových brzd |
||||
|
|