Nastavení polohy světlometů

  Hlavní zásada: obě páčky musí jít vždy stejným směrem, jinak Vám každé světlo svítí zbytečně do různé výšky.

U vozů bez halogenových světlometů: směřují-li páčky při pohledu zepředu (proti směru jízdy) vpravo, pak svítí více nahoru, což odpovídá nezatíženému vozu a proto na přístrojové desce svítí červená kontrolka (vedle kontrolky dálkových světel). Přesunutím obou páček vlevo sklopíme světlomety dolů. Toto nastavení použijeme při plně obsazeném vozidle nebo při větším nákladu v zavazadlovém prostoru.

Novější světlomety s halogenovými světlomety (od r.v. 1982) mají seřizování v motorovém prostoru. Hlavní zásada je stejná, ale rada je jednodušší: pokud se na obou světlech dotýkají kontakty, bude svítit kontrolka a to znamená vyšší polohu světel (nezatížené vozidlo). Pokud se přesunutím černé páčky kontakty od sebe odsunou (rozpojí), míří světlomety dolů (vozidlo se zátěží).

Wartburg