přístrojová deska Kromě nového zámku řízení je na pravé straně přístrojové desky obvyklý knoflík přepínače stíračů, který je nyní kombinovaný se samočinným spouštěním ostřikovače. Řazení na podlaze je stále dodáváno jen za příplatek.
 
výškové nastavení světel Ovládání výškové regulace světlometů je nyní na horní části vnitřního pláště v motorovém prostoru. U modelů "de Luxe" došlo také k přemístění dvoutónových houkaček vedle levého světlometu.
karburátor BVF s předehříváním Inovovaný karburátor vozů Wartburg s předehříváním sacího potrubí.vyhřívané okno Spolu s vyhřívaným zadním sklem se na přání montuje do Wartburgů také nový stereopřijímač s přehrávačem. Dvojice reproduktorů je umístěna v rozích za zadními sedadly.

WARTBURG PRO ROK 1982
   V rámci systematického každoročního zlepšování výrobků připravila eisenašská automobilka Wartburg na svém známém modelu Wartburg 353 W opět několik novinek, které dále zdokonalují tento oblíbený a velmi prostorný vůz.
Jsou to např.:
- sací soustava motoru dostává nyní předehřívání sacího potrubí, což umožňuje jeho rychlé zahřátí, zejména při provozu v chladném období a při spouštění studeného motoru. Úprava přispívá také ke snížení obsahu škodlivin ve výfukových plynech při běhu motoru naprázdno, což se pozitivně projevuje i ve zmenšení podílu škodlivin při provozním cyklu podle metodiky EHK.
- zadní bubnové brzdy nyní mají šířku obložení 30 mm proti dřívějším 50 mm. Původní bubnové brzdy na všech kolech měly v důsledku unifikace stejnou šířku obložení i za cenu předimenzování zadních brzd. Po zavedení kotoučových brzd na předních kolech již nebylo nutné používat tak široké obložení a zbytečně potlačovat brzdný účinek omezovačem tlaku. Nové zadní brzdy jsou navíc o 2 kg lehčí, což zvyšuje jejich účinek na nerovné vozovce jako důsledek menší neodpružené hmoty nápravy.
- nárazníky mají plastové obložení náhradou za dřívější svislé pryžové členy.
- paleta barev se rozrostla o zeleň Capri. Nyní se tedy nabízí ohnivá červeň, citrusová žluť, hnědá, bílá Atlas, okrová a zelená Capri.
- vozy de Luxe mají nyní sedadla s novou trvanlivější látkou.
- v souladu s předpisy EHK byla zavedena nová spínací skříňka se zámkem volantu a jejíž klíček má vyčnívající část potaženu pryžovým povlakem.
- novinkou je elektronický přerušovač blikačů, u něhož se počítá s rezervou výkonu pro připojení přívěsu.
- pro zpříjemnění jízdy je nyní montován nový intervalový spínač stěračů s ostřikovačem, který omezuje stírání "na sucho".
- na přání a u modelů de Luxe se montují nové obdélníkové světlomety s žárovkou H4 s možností výškové regulace z motorového prostoru.
- v souladu s předpisy EHK dochází také k zavedení optické signalizace poruchy brzdové soustavy a výšky hladiny brzdové kapaliny kontrolní svítilnou na přístrojové desce.
- s ohledem na konstrukční změny vozů Wartburg-Tourist dochází k úpravě zavazadlového prostoru. Náhradní kolo je umístěno více vpravo. Tím vznikl prostor pro 20 l kanystr, nářadí, zvedáku, výstražného trojúhelníku a dalších drobností, při zachování zásobníku kapaliny do ostřikovačů na levé straně.
- na přání mohou být zadní sedadla vybavena samonavíjecími pásy.
   Současně se zavedením uvedených inovačních zlepšení roste i počet zajímavých prvků, dodávaných dříve jako zvláštní výbava apod. Jedná se např. o pěkný volant s měkkým věncem, sedadel "de Luxe" s opěrkami hlavy, předního spojleru s vestavěnými mlhovkami (na přání) atd.

K. Beránek   
(SM 44/81)


poloanatomická sedadla plastová klika   Pravidelné roční inovace provázejí každé vozidlo. O řadě novinek na vozech Wartburg pro rok 1982 jsme již psali v SM č. 44/81. Vedle nich však ještě došlo k některým dílčím změnám, které se postupně projevují i na vozech k nám dováženým.
Nově řešená přední sedadla se svým tvarem blíží tzv. anatomickým sedadlům, mají standartně sklopná opěradla a otvory pro zasunutí opěrek hlavy.
- Nový alternátor s elektrickým regulátorem, který je jeho součástí. Odpadá tedy regulátor, jak jsme ho dosud znali, který byl upevněn na levém blatníku. Nový alternátor bude mít hlavně vliv na životnost akumulátoru, která má být následkem toho o třetinu delší.
- Plechové kryty plastových koncovek zapalovacích svíček jsou uvnitř utěsněny a opatřeny vložkou z chloroprénového kaučuku. To má za následek, že v tomto prostoru se nebude usazovat prach, vlhkost a podobné nečistoty. Tak dochází k prodloužení životnosti a funkceschopnosti koncovek.
- Nové disky kol - již od loňského roku byly odstraněny z kol ozdobné kryty a byly nahrazeny chromovanými nebo černými plastovými krytkami matic kol a vlastní hlavy kola. Od tohoto okamžiku pozbyly na významu čtyři prolisy na disku, na kterých držely původní ozdobné kryty kol. Nové disky jsou na vnější straně hladké.
- Kliky dveří jsou nyní z nové černé plastické hmoty. Toto opatření sleduje zavedení a uplatnění plastických hmot ve výrobě a zároveň snížení hmotnosti. Nespornou výhodou těchto klik je, že nepodléhají korozi.
- Nový akumulátor 12 V/38 A.h je dodáván na trh také jako "suchý", ale již nabitý, takže postačí naplnit články odpovídajícím elektrolytem, ponechat po naplnění 3 až 4 hodiny v klidu a pak jej můžeme ihned používat. Další přednosti nového akumulátoru lze shrnout takto:
  • zvýšená životnost ze 48 na 54 měsíců
  • interval kontroly a prohlídek se zdvojnásobil
  • zvýšená spouštěcí schopnost
  • celková hmotnost je o 0,25 kg menší

  • - Motorek stíračů - zde byl zvětšen točivý moment z 10 na 13 N.m. To umožnilo, že mohl být zvětšen přítlak na stírátka a tak dochází k dokonalejšímu stírání celé plochy a tím i zvětšení bezpečnosti jízdy za ztížených podmínek.
    - Nové jsou i výkonnější houkačky, které odpovídají předpisu EHK. Jsou umístěny uvnitř motorového prostoru za levým světlometem.
    - Tlumiče pérování - byly zásadně překonstruovány a tím byla značně zvýšena životnost z 60 000 km na 120 000 km. To se projeví na jízdních vlastnostech vozu a hlavně na chování vozu při projíždění zatáček.
    -JD-   
    (SM 2/82)




    [ Na hlavní Wartburg-stránku ]